Overslaan en naar de inhoud gaan

VOORWAARDEN

PET-BELEID

Honden zijn welkom op Crowne Plaza Antwerpen voor een toeslag van 25 euro per dag. Houd er rekening mee dat maximaal 1 huisdier per kamer is toegestaan. Huisdieren zijn toegestaan in een aangewezen gebied in ons restaurant en bar. Andere huisdieren worden op verzoek geaccepteerd; neem vooraf contact met ons op.

Artikel 1

Behalve voor bijzondere schriftelijke bepalingen die door een gemachtigde zijn opgesteld, zijn de huidige verkoopvoorwaarden van toepassing op alle door Crowne Plaza Antwerpen verleende diensten en op alle overeenkomsten die zijn overeengekomen of moeten worden uitgevoerd. Deze voorwaarden worden duidelijk weergegeven in het pand en zijn gedrukt aan de achterzijde van alle gepubliceerde documenten. Zij worden derhalve geacht voldoende ter kennis van cliënten, contractpartijen en derden te zijn gebracht.

Artikel 2

De tarieven die in aanbiedingen zijn bevestigd, blijven geldig voor een periode van drie maanden. Na afloop van de termijn kunnen zij worden aangepast aan de economische omstandigheden. De tarieven die van toepassing zijn zijn die welke gelden op de dag waarop de dienst wordt verleend.

Artikel 3

Crowne Plaza De beheerder van Antwerpen is niet aansprakelijk voor schade die kan ontstaan na een gebeurtenis die hij niet kan voorzien (overmacht), ondanks alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen, gezien de omstandigheden en gevolgen. Noch zal hij aansprakelijk worden gesteld voor schade veroorzaakt door fout, zelfs gedeeltelijke fout, door de opdrachtgever. De artikelen 1952 tot en met 1954 van het Burgerlijk Wetboek zijn van toepassing op de bewaring.

Artikel 4

De klant moet zich gedragen in overeenstemming met de geaccepteerde normen en de huisregels van het hotel waarin hij verblijft. Elke ernstige of herhaalde schending van de huisregels van het hotel geeft het hotel het recht om een einde te maken aan het contract zonder voorafgaande kennisgeving. De opdrachtgever en de contractant zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover Crowne Plaza Antwerpen voor eventuele schade aan personen, hotelbezit, uitrusting en uitrusting en de gebieden waartoe het publiek toegang heeft.

Artikel 5

Klanten komen overeen het hotel in kennis te stellen van elke wijziging in het gebruik van het gehuurde pand en geen personen uit te nodigen wiens gedrag, reputatie of respectabiliteit op enigerlei wijze afbreuk kan doen aan het eigendom of de morele reputatie van het hotel, waarbij laatstgenoemde zich het recht voorbehoudt om in te grijpen indien nodig. In geval van niet-naleving van deze verplichting is Crowne Plaza Antwerp gerechtigd het evenement zonder vergoeding te annuleren.

Artikel 6

Om een gastenkamer te bevestigen een borg van 250€ per nacht en bij het inchecken is een geldig identiteitsbewijs van de overheid vereist. De borg dekt de totale accommodatie en eventuele bijkomende kosten (zoals telefoon- en restaurantkosten) die tijdens uw verblijf kunnen worden gemaakt. Grote creditcards zijn aanvaardbaar om de storting vast te stellen. Uw creditcard wordt onmiddellijk goedgekeurd, en het bedrag wordt geblokkeerd op uw creditcard. Als alternatief de borg, van 250€ per nacht, kan ook worden betaald via een debetkaart of contant. In het geval dat er geen bijkomende kosten ontstaan Crowne Plaza Antwerp zal het resterende bedrag van de vergunning vrijgeven als de storting werd betaald via creditcard. Indien de borg werd vastgesteld met een debetkaart of contant geld zal Crowne Plaza Antwerpen contant terugbetalen (in € valuta).

Houd er rekening mee dat Crowne Plaza Antwerpen het recht behoudt om uw reservering vrij te geven als u de gereserveerde aankomstdatum mist. Uw boeking wordt niet terugbetaald.

Artikel 7

De opdrachtgever mag alleen facturen ontvangen die hoger zijn dan € 500,00 en dan alleen met schriftelijke goedkeuring vooraf van het hotel. Niettemin behoudt Crowne Plaza Antwerpen zich het recht voor om vooraf betaling van de factuur of bijbehorende facturen te eisen. Alle recapitulatieve facturen of facturen worden contant betaald zonder korting. Dergelijke facturen of facturen geven Crowne Plaza Antwerp het recht om rente in achterstallige bedragen van 1% per maand in rekening te brengen, zonder formele kennisgeving tot volledige en definitieve betaling daarvan. Bovendien is vanaf de eerste formele kennisgeving van betalingsachterstand een forfaitair bedrag van 15% van de factuur of de factuur met een minimum van € 150,00 kunnen rechten worden geëist. Elke late betaling van een enkele factuur of factuur geeft het hotel of een andere instelling van Crowne Plaza Antwerp recht op opschorting van alle instructies, alle boekingen en alle diensten en alle verkoop of levering, van welke aard dan ook.

Betaling. Alle facturen worden bij vertrek door de klant voldaan, tenzij in het bijgevoegde contract anders is overeengekomen.

Artikel 8

In geval van overmacht of onvoorziene gebeurtenissen buiten de controle van één persoon (zoals en niet beperkt tot: daden van God, oorlog, overheidsautoriteit, terrorisme, rampen, stakingen, burgerlijke wanorde, beperking van transport- of transportfaciliteiten of enige andere noodsituatie of gebeurtenis buiten controle) wordt het hotel van zijn verplichtingen ontheven, zonder dat dit aanleiding geeft tot compensatie. Het hotel stemt er echter mee in de andere partij te informeren via alle mogelijke middelen om alle mogelijke schade te beperken.

Artikel 9

Alle klachten moeten binnen 7 kalenderdagen na het evenement schriftelijk per aangetekende post worden ingediend. Na deze periode ontvangen klachten worden niet in aanmerking genomen. In geval van geschillen of gerechtelijke procedures zijn alleen de gerechten van Brussel bevoegd en worden de Belgische wetten in al deze geschillen toegepast.

Artikel 10

Het hotel is volledig rookvrij. Het is dus niet toegestaan om sigaretten, vaping of elektronische sigaretten of shisha te roken. In het geval dat gasten roken in het hotel, een boete van €250 voor diepe reiniging zal worden opgeladen. Gasten worden vriendelijk verzocht niet te roken binnen 10 meter van de ingang van Crowne Plaza Antwerpen. Het gebruik van kaarsen in de kamer is strikt verboden.

Artikel 11

Gasten mogen sommige pakketten verzenden of eten laten bezorgen bij de receptie met voorafgaande toestemming. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant om het van de receptie te halen. Houd er rekening mee dat Crowne Plaza Antwerpen niet verantwoordelijk is voor schade of verlies.

BIJZONDERE VOORWAARDEN EN VOORWAARDEN VOOR VERGADERINGEN, GEBEURTENISSEN EN GROEPEN

Alle facturen worden 100% betaald voor het evenement als uw bedrijf niet bekend is bij onze organisatie. Indien u een terugkerende gast bent, wordt 90% van de factuur vóór het evenement betaald.

Alle andere facturen worden binnen 15 werkdagen na de factuurdatum betaald. Extra kosten worden betaald bij het uitchecken per kamer of door de verantwoordelijke persoon van de groep.

Wat de ontvankelijkheid betreft, moeten alle vragen over de facturen binnen tien dagen na factuurdatum schriftelijk worden gesteld. Na dat of indien niet geschreven zullen ze niet worden toegelaten en geen verdere wijzigingen zullen worden aangebracht.

Indien de factuur niet tijdig is betaald, zal een rente van 1% per maand zonder voorafgaande kennisgeving automatisch verschuldigd zijn.

Niet-betaling van een factuur op de vervaldag leidt automatisch en zonder kennisgeving ertoe dat het volledige uitstaande bedrag verschuldigd wordt.

In geval van verzuim van de opdrachtgever om de achterstallige factuur te betalen, zal Crowne Plaza Antwerpen het verschuldigde bedrag met 10% verhogen, ondanks het recht om een reservering zonder kosten of vergoeding onmiddellijk te annuleren en het contract met onmiddellijke ingang te beëindigen vanaf de aankondiging, verzonden per aangetekende post, van haar besluit om het te annuleren, zonder dat er een formele kennisgeving vóór deze kennisgeving hoeft te worden verzonden.

Deze overeenkomst wordt beheerst door en moet worden uitgelegd volgens Belgisch recht.

De partijen komen onherroepelijk overeen dat het Handelshof van Brussel exclusief bevoegd is om elk geschil te beslechten dat voortvloeit uit of verband houdt met deze overeenkomst.

OPRICHTING VAN DE ONTVANGBAARHEID

Het Crowne Plaza Antwerpens aanbod wordt schriftelijk bevestigd. Een beschikking wordt slechts als definitief beschouwd indien zij door Crowne Plaza Antwerpen schriftelijk is aanvaard.

De Crowne Plaza Antwerpens contracten worden alleen gedaan op basis van de standaard en specifieke voorwaarden. De voorwaarden die daarmee strijdig zijn, zijn niet bindend, tenzij Crowne Plaza Antwerpen dit uitdrukkelijk schriftelijk aanvaardt.

RESERVERINGSVOORWAARDEN: KAMERBOEKINGEN

De definitieve kamerlijst wordt ten minste 14 dagen voor aankomst schriftelijk bij het hotel ingediend. Verder zijn alle kamerlijst reserveringen gegarandeerd voor no-show en late annulering door de klant.

De klant stelt het hotel te allen tijde schriftelijk in kennis van eventuele wijzigingen met betrekking tot aankomstgegevens, vertrekdata, wijzigingen van de gastnaam.

Er wordt geen mondelinge overeenkomst aanvaard.

BOEKINGSVOORWAARDEN: CONFERENTIE/BANQUETERINGSMIDDELEN

Crowne Plaza Antwerpen behoudt zich het recht voor om de vergaderruimte te allen tijde opnieuw toe te wijzen, mits het hotel de klant vóór een dergelijke overplaatsing informeert en geen invloed heeft op de oorspronkelijke eisen van de klant.

Elke wijziging in het opgegeven/vervaardigde gebruik van de functieruimte zal automatisch resulteren in een prijsaanpassing.

Catering voorkeuren, allergieën, dieet beperkingen van deelnemers moeten schriftelijk worden bevestigd aan het hotel ten minste 14 dagen voor aankomst.

De Function Room omvat de vaste systemen op zijn plaats. Elke aanvullende dienst, de levering van apparatuur niet inbegrepen in de standaard functie kamer apparatuur, of elektrische systemen in aanvulling op de standaard apparatuur zal worden onderworpen aan een aparte prijsopgave en zal worden gefactureerd als een supplement. Alle apparatuur die door de opdrachtgever of een van zijn leveranciers wordt geleverd, moet door de technische diensten van Crowne Plaza Antwerp worden goedgekeurd op basis van de specificaties die door de opdrachtgever uiterlijk een maand voor het evenement worden ingediend.

Exacte IT-vereisten (WIFI, VPN-toegang, ...) moeten uiterlijk 1 maand voor het evenement schriftelijk ter goedkeuring aan het hotel worden voorgelegd. Alle apparatuur die niet is opgenomen in de standaard Function Room die nodig is voor specifieke IT-installatie zal onderworpen zijn aan een aparte prijsopgave en zal worden gefactureerd als een supplement.

Alle details van decoratieprojecten, displays of technische installaties moeten schriftelijk ter voorafgaande goedkeuring aan het hotel worden voorgelegd. Het hotel wijst alle verantwoordelijkheid af ten aanzien van materiaal dat door de klant in het hotel wordt gebracht. Aan het einde van het evenement verbindt de opdrachtgever zich ertoe om alle installaties op eigen kosten en binnen de termijn van de reservering te verwijderen, zodat de gebouwen in hun oorspronkelijke staat worden achtergelaten. Voor overschrijding van de reserveringstermijn voor installatie of ontmanteling gelden extra kosten, tenzij anders overeengekomen.

Het is niet toegestaan om posters aan de muur, vloeren of plafonds te bevestigen door op enige andere wijze te plakken, te steken of te bevestigen. De kosten voor het herstellen van eventuele schade als gevolg van het niet naleven van deze regels zullen door de opdrachtgever worden betaald. De volledige kosten van het repareren of vervangen van de hotels worden aan de klant in rekening gebracht, ongeacht of deze schade rechtstreeks door de klant of door een van zijn onderaannemers of zijn deelnemers is veroorzaakt.

Het hotel zal beschikbaar zijn om uw conferentiemateriaal te ontvangen vanaf een week voor uw conferentie na voorafgaande schriftelijke kennisgeving door de klant. Om een goede overdracht van de dozen of materialen te garanderen, gelieve duidelijk de volgende gegevens te vermelden: de naam van het evenement en de organisator, de naam van de M&E-manager van het hotel, de naam en het adres van het hotel, de datum van het evenement, de naam van de vergaderzaal en het aantal dozen per verzending. Pakketten zonder deze gegevens of verzonden eerder dan de gevraagde datum kunnen worden geweigerd. Voor de levering van waardevolle materialen moet de leveringsdatum vóór verzending worden overeengekomen. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het ophalen of verzenden van materiaal na het evenement. Het hotel is niet verantwoordelijk voor eventuele materialen die na het evenement ter plaatse blijven.

Zonder voorafgaande toestemming van het hotel mag de klant zelf geen voedsel of drank leveren. Indien dit door het hotel is goedgekeurd, kan voor het gebruik van dergelijke goederen een toeslag worden toegepast. Het hotel kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden voor de kwaliteit van een voedsel of drank die door de klant wordt geleverd en in ons pand wordt gebracht.

De cliënt is verplicht in orde te zijn met SABAM. Contactnummer: +32 2 286 82 11. Dit nummer moet worden gecontacteerd wanneer er muziek wordt gebruikt in een van de locaties van Crowne Plaza Antwerp. Alle gerelateerde kosten moeten door de klant worden betaald. Het hotel zal alle juridische kosten aan de klant doorverwijzen als de SABAM niet wordt betaald.

De cliënt wordt geïnformeerd en het is zijn verantwoordelijkheid om de aanwezigen te informeren dat het niet is toegestaan persoonlijke bezittingen of bezittingen onbeheerd achter te laten, noch in de lobby, in het restaurant, in de gangen of in de vergaderzalen. Het hotel kan de verantwoordelijkheid voor diefstal of verdwijning van persoonlijke bezittingen of bezittingen, die onder deze omstandigheden in deze plaatsen en alle openbare ruimtes in het algemeen.

Om ervoor te zorgen dat het evenement soepel verloopt, informeert de opdrachtgever Crowne Plaza Antwerpen schriftelijk over het exacte aantal aanwezigen, uiterlijk 14 werkdagen voordat het evenement begint. In geval van toename van het aantal is de klant beperkt tot de maximale capaciteit van het hotel.

Crowne Plaza Antwerpen garandeert de afwezigheid van concurrenten van de opdrachtgever tijdens het evenement niet.

Aanbetalingsvoorwaarden zoals overeengekomen in de bovenstaande contractgegevens zijn van toepassing. Crowne Plaza Antwerp behoudt zich het recht voor om de gereserveerde kamers en vergaderruimte door te verkopen in het geval dat deposito's niet tijdig worden betaald. In geval van verhoging tot de gecontracteerde waarde zal Crowne Plaza Antwerp aanvullende stortingen aanvragen in overeenstemming met de bovenstaande betalingsregeling.

Annuleren/verminderen van het beleid

Annulering door de klant van zijn reservering geheel of gedeeltelijk is onderworpen aan opnamekosten als volgt.

Indien de inkomsten stijgen als gevolg van aanpassingen door de klant, zullen de voorwaarden automatisch worden toegepast op basis van de verhoogde gebeurteniswaarde.

*Aanpassing/uitzending datum bij ondertekening van het contract, zal niet leiden tot het afzien van de hierboven beschreven annuleringskosten.

VOLLEDIGE ANNULERING

De door de klant verschuldigde herroepingskosten in geval van een volledige annulering worden berekend als een percentage, op basis van de onderstaande datum van annulering, van de totale verwachte inkomsten, inclusief belasting uit alle gecontracteerde gastenkamers, gedelegeerde inkomsten en/of voedsel en drank en vergaderruimteverhuur die in deze overeenkomst zijn overeengekomen. De onderstaande percentages zijn niet cumulatief van toepassing.

Datum van annulering Percentage verschuldigd

Datum van ondertekening tot 90 dagen voor aankomst datum 0%

89 dagen tot 60 dagen voor aankomst 50%

59 dagen tot 30 dagen voor aankomst 75%

29 dagen tot 7 dagen voor aankomst 90%

6 dagen of minder voor aankomstdatum 100%

VERMINDERING IN NUMMERS

In het geval dat u uw vereisten verlaagt tussen de datum van ondertekening van deze overeenkomst en de hieronder vermelde data zijn geen opnamekosten verschuldigd. De onderstaande percentages zijn niet cumulatief van toepassing.

Dagen voor aankomst Korting toegestaan zonder opnamekosten verschuldigd

Datum ondertekening 90 dagen voor aankomst 100% van de oorspronkelijke reservering

89 dagen tot 60 dagen voor aankomst 50% van de oorspronkelijke reservering

59 dagen tot 30 dagen voor aankomst 25% van de oorspronkelijke reservering

29 dagen tot 7 dagen voor aankomst 10% van de oorspronkelijke reservering

6 dagen of minder voor aankomst datum 0% van de oorspronkelijke reservering

Door deze overeenkomst te ondertekenen en terug te geven, zal de klant het hotel alleen dan in staat stellen om de diensten, zoals hier beschreven, op een definitieve basis te vestigen. Door deze overeenkomst te ondertekenen aanvaardt de opdrachtgever de algemene voorwaarden van Crowne Plaza Antwerpen.