Blog - Crowne Plaza Antwerpen

Chief Engineer

The Crowne Plaza Antwerp is op zoek naar een fulltime Chief Engineer
-Uitvoeren van allerlei onderhouds- en reparatiewerkzaamheden aan veelvoorkomende infrastructuurobjecten.
-Bijdragen aan het uniek maken van de klant- en collega-ervaring binnen het gebouw.
-Werk nauw samen met collega’s (alle afdelingen samen)

 

Als nieuw lid van onze familie, zul je :
– Ingrijpen bij ontruiming of brandalarm.
– Oplossen van storingen die met voorrang te maken hebben met huisvesting en catering.
– Uitvoeren van dagelijkse technische rondes en diverse controles.
– Controleer de alarmen op het BMS en de goede werking van de technische installaties door de
preventieve & correctieve onderhoudsplannen te volgen.
– Uitvoeren van onderhoud, onderhoud en troubleshooting van hotelfaciliteiten op verschillende
technische gebieden (elektriciteit, sanitair, HVAC, schilderen, decoratie, slotenmakerij, timmerwerk) en
dit in perfecte harmonie met de technische handleidingen en in nauwe samenwerking met eventuele
onderaannemers.
– Uitvoeren van kleine ontwikkelwerkzaamheden van en/of in het pand (aanleggen dansvloer etc.)
– Bespreek met de bouwmanager eventuele noodzakelijke reparaties of vervangingen.
– Beheer de voorraad reserveonderdelen en geef de nodige bestellingen door aan de manager

Over jou :
• Opleiding elektrisch of elektromechanisch of HVAC.
• 3 jaar ervaring in diverse onderhoudswerkzaamheden (in de hotelbranche is een pré).
• Werktaal Nederlands
• Gemotiveerd, sociaal en leergierig
We bieden een aantrekkelijk salaris, maaltijdcheques, 100% openbaar vervoer vergoeding, veel
plezier, deeluitmaken van een dynamische groep en nog veel meer!

Front Office Champion

We zijn op zoek naar een Front Office Champion om ons superteam te versterken in ons hotel: Crowne Plaza
Antwerpen.

 

Als nieuw lid van onze familie, zul je:
❖ Je ontvangt de gasten met een glimlach en zorgt ervoor dat ze de stress van de voorbije (werk)dag
kunnen vergeten. Je geeft uitleg over de kamer en faciliteiten en staat klaar voor eventuele vragen.
❖ Je bereidt alle nodige administratie voor met betrekking tot de aankomst en het vertrek van alle gasten.
❖ Je staat in nauw contact met de andere afdelingen en zorgt voor een duidelijke communicatie.
❖ Je krijgt energie van het dagelijks streven naar het allerbeste resultaat samen met het team.

Over jou:
❖ Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels. Frans is een pluspunt!
❖ Je wordt gedreven door de gastbeleving: je kunt goed luisteren, je bent proactief en je handelt
eventuele klachten professioneel af.
❖ Je bent flexibel in taken en diensten.
❖ Je werkt gericht en ordelijk. Je kunt een gezonde portie stress aan.
❖ Net als wij, hou je van plezier op het werk!
❖ Ervaring is een pluspunt, maar leergierigheid en motivatie is belangrijker!

We bieden een aantrekkelijk salaris, maaltijdcheques, bedrijfskleding, 100% openbaar vervoer vergoeding,
veel plezier, deel uitmaken van een dynamische groep en nog veel meer!

Consider these steps while hosting an event

Hosting your first and even second event can be a challenge, it takes time, money and hard work. And if you don’t achieve the results you hoped for it can be very disappointing. But, if you follow these useful tips the next one might be a winner!

Note: We can’t guarantee success 😉

1. Define who should attend.

Defining your target audience is a very important step when you are organizing an event. And try to avoid a one-size-fits-all approach, one audience has different needs than another. A good way to define your audience is to start well in advance with online marketing.
Let potential attendees vote in online polls for what speaker they want to see, what kind of topics and more. This will give you a good view of what people want, what kind of event you should organize and for who.

2. Provide enough networking opportunities.

As much as you would like, people do not only come to your event to consume your provided content, they also want to network with the other attendees.
So don’t forget to schedule some networking opportunities in your program, like for example a networking drink after the speaker sessions.

3. Embrace technology

Wi-Fi is a must-have. In this modern day and age, it almost seems normal to have it at your event but, it’s something organizers might forget.
People want to share experiences, thoughts and opinions as they happen. If you want them to be interactive during your event you should provide Wi-Fi.
And if you’re planning on doing more events in the future it’s great commercial. People who are at your event talking about your event in a positive way will create some buzz for the future.

4. Set some clear goals and a purpose

Set a goal on what you want to achieve, a very easy and obvious one can be the number of attendees. For the purpose of the event, you should look at different things. Is it to bring people together, train people or something else.

And having a really clear understanding of why you are doing it is the best way to deal with the stress of putting an event together.

5. Last but not least: The venue

Finding a great venue is very important. It should be easy to reach for attendees if they come by public transport. And if they come by car there should be a parking space and so on.

Another thing to keep in mind is the choose a flexible venue with a range of different spaces. Just imagine, you book the biggest room in the building but you only sell half of your tickets. In a case like this, there should be a possibility to switch to a smaller space.

event room in cpa

Be sure to check out our different event and meeting rooms.

Laura’s favourite coffee bars in Antwerp

, ,

 

There are so many coffee bars in Antwerp, it’s hard to figure out which one you should visit. That’s why we asked Laura, our Meeting & Events Coordinator, for a few tips. In her spare time, she loves travelling, going for drinks with her friends and sports. In this blog post, she tells you all about her favourite coffee bars in our city.

 

Continue reading