Blog - Crowne Plaza Antwerpen

Vacature Chef de Partie

Crowne Plaza Antwerpen is een 4-sterren zakenhotel, centraal gelegen aan de Antwerpse ring. Crowne Plaza Antwerpen heeft 262 kamers, Restaurant ANNA, 15 meeting zalen met een capaciteit van 450 personen. Waarvan de Octopus Eventpool ook fungeert als eventlocatie waar feesten en partijen worden gehouden.

Om onze keukenafdeling te versterken zijn wij opzoek naar een Chef de Partie.

Gezocht profiel:

Van onze nieuwe collega verwachten we:

  • Goede communicatieve eigenschappen
  • Flexibiliteit, dynamisch en een echte teamplayer
  • Passie voor het koken
  • Je bent dynamisch, leergierig en een autonoom.
  • Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk en je bent positief ingesteld
  • Je bent een luisterend oor voor je gesprekspartners
  • Je past je gemakkelijk aan in verschillende werkomgevingen
  • Minimum 5 jaar ervaring in de professionele keuken
  • Goede talenkennis: Nederlands, Frans, Engels

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Kennis van HACCP
  • Naleven van de werkprocedures en de regels voor hygiëne en voedselveiligheid controleren.
  • Je staat mee in voor de productie van de warme en koude maaltijden in de keuken (restaurant en banqueting)
  • Je controleert de kwaliteit en de versheid van de producten.
  • Je ruimt de werkplaats op na de dienst.  (Sluit van de keuken)

Wij bieden:

  • Voltijds contract
  • Snelle opstart
  • Reiskostenvergoeding
  • Gratis parkeergelegenheid
  • Sociale activiteiten zoals Personeelsfeest, Kerstborrel, Barbecue, …
  • Een uitdagende en afwisselende job in een luxe hotel
  • Een marktconform salaris met extralegale voordelen
  • Hospitalisatieverzekering en groepsverzekering
  • Zon – en feestdagpremie
  • Bedrijfsuniform (inclusief dagelijkse reiniging)
  • Interne opleidingen, trainingen en cursussen
  • Na 3 maanden in dienst krijg je personeelskorting op overnachtingen in hotels van Intercontinental Hotel Group (IHG)

Geïnteresseerd? Stuur dan uw CV en motivatiebrief naar justine.vanneste@cpantwerp.com

Vacature Demi Chef de Partie

DEMI CHEF DE PARTIE (M/V)

Functieomschrijving

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van de operationele keukenprocessen op een efficiënte en effectieve wijze. Je bereidt gerechten conform de vastgestelde standaarden, receptuur en planning en draagt bij aan de dagelijkse gastbeleving.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Dagelijkse uitgifte van zowel lunch en/of diner
  • Het bereiden van gerechten conform de vastgestelde standaarden, receptuur en planning
  • Zorg dragen voor een kwalitatief sterk eindproduct
  • Maken van suggesties aan de Chef
  • Bijdragen aan de ontwikkeling van gerechten
  • Treffen van voorbereidingen met betrekking tot gerechten
  • Beoordelen van de kwaliteit, versheid en houdbaarheid van ingrediënten
  • Verzekeren van de kwaliteit, smaak, structuur en kleur van gerechten het aanpassen daarvan indien nodig
  • Naleven van voorschriften met betrekking tot hygiëne
  • Uitvoeren van mise en place activiteiten

Profiel

  • Je bent een enthousiaste vakman of vakvrouw die zich verder wil ontwikkelen
  • Je komt graag met nieuwe ideeën
  • Je bent flexibel
  • Je hebt relevante werkervaring binnen gerenommeerde (leer)bedrijven
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Weekendwerk en avondwerk schrikt je niet af

Competenties

  • Anticiperend vermogen
  • Stressbestendig
  • Communicatief vaardig
  • Teamplayer
  • Creativiteit

Jobgerelateerde competenties

  • Vlees, vis, groenten, … koken of opwarmen
  • Menu’s uitwerken
    Recepten creëren of aanpassen (samenstelling, nieuwe smaken, …)
  • Het werkblad en het keukengerei klaarmaken
    Toestellen aanzetten (ovens, kookplaten, …)
  • Vlees en vis voorbereiden (schoonmaken, snijden, opbinden, omwikkelen, …)
  • Bereidingen en producten verpakken en etiketteren (fabricatie- en houdbaarheidsdata)
    Ze opbergen in de koelruimte, de voorraadkamer, …
  • De werkpost en het keukengerei onderhouden en schoonmaken
  • De bereiding en de productie van gerechten superviseren
    Controleren of de regels voor voedselveiligheid worden toegepast
  • Groenten en fruit wassen en schoonmaken
  • De ingrediënten doseren en mengen
  • De gerechten opmaken om op te dienen (presentatie, samenstelling, afwerking, …)
  • De goederen ontvangen en controleren
    De goederen opslaan in een koelkamer of voorraadkamer
  • De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen
    Bestellingen plaatsen

Persoonsgebonden competenties

  • Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)
  • Plannen (= ordenen)
  • Regels en afspraken nakomen
  • Zelfstandig werken
  • Omgaan met stress
  • Leervermogen hebben
  • Resultaatgerichtheid
  • Creatief denken (Inventiviteit)
  • Zin voor nauwkeurigheid hebben

Aanbod

  • Fulltime contract
  • Voltijds
  • Contract van onbepaalde duur
  • Werken in 2 ploegenstelsel
  • Reiskostenvergoeding
  • Gratis parkeergelegenheid
  • Sociale activiteiten zoals Personeelsfeest, Kerstborrel, Barbecue,…
  • Een uitdagende en afwisselende job in een luxe hotel
  • Een marktconform salaris
  • Zon – en feestdagpremie
  • Na 3 maanden in dienst krijg je personeelskorting op overnachtingen in de Intercontinental Hotels
  • Hospitalisatieverzekering
  • Interne opleidingen, trainingen en cursussen

Vereiste studies

  • BSO 3de graad Restaurant en keuken
  • TSO 3de graad Hotel

Talenkennis

  • Frans (in beperkte mate)
  • Nederlands (zeer goed)
  • Engels (goed)

Werkervaring

Minstens 2 jaar ervaring

Plaats tewerkstelling

CROWNE PLAZA
Gerard Le Grellelaan 10
2020 ANTWERPEN

Solliciteer nu

Stuur je gegevens naar justine.vanneste@cpantwerp.com

Consider these steps while hosting an event

Hosting your first and even second event can be a challenge, it takes time, money and hard work. And if you don’t achieve the results you hoped for it can be very disappointing. But, if you follow these useful tips the next one might be a winner!

Note: We can’t guarantee success 😉

1. Define who should attend.

Defining your target audience is a very important step when you are organizing an event. And try to avoid a one-size-fits-all approach, one audience has different needs than another. A good way to define your audience is to start well in advance with online marketing.
Let potential attendees vote in online polls for what speaker they want to see, what kind of topics and more. This will give you a good view of what people want, what kind of event you should organize and for who.

2. Provide enough networking opportunities.

As much as you would like, people do not only come to your event to consume your provided content, they also want to network with the other attendees.
So don’t forget to schedule some networking opportunities in your program, like for example a networking drink after the speaker sessions.

3. Embrace technology

Wi-Fi is a must-have. In this modern day and age, it almost seems normal to have it at your event but, it’s something organizers might forget.
People want to share experiences, thoughts and opinions as they happen. If you want them to be interactive during your event you should provide Wi-Fi.
And if you’re planning on doing more events in the future it’s great commercial. People who are at your event talking about your event in a positive way will create some buzz for the future.

4. Set some clear goals and a purpose

Set a goal on what you want to achieve, a very easy and obvious one can be the number of attendees. For the purpose of the event, you should look at different things. Is it to bring people together, train people or something else.

And having a really clear understanding of why you are doing it is the best way to deal with the stress of putting an event together.

5. Last but not least: The venue

Finding a great venue is very important. It should be easy to reach for attendees if they come by public transport. And if they come by car there should be a parking space and so on.

Another thing to keep in mind is the choose a flexible venue with a range of different spaces. Just imagine, you book the biggest room in the building but you only sell half of your tickets. In a case like this, there should be a possibility to switch to a smaller space.

event room in cpa

Be sure to check out our different event and meeting rooms.

Vacature Assistant Front Office Manager

Crowne Plaza Antwerpen een 4-sterren zakenhotel, centraal gelegen aan de Antwerpse ring. Crowne Plaza Antwerpen heeft 262 kamers, Restaurant AnnA Living & Bar heeft een capaciteit van 125 couverts, 15 meeting zalen met een capaciteit van 450 personen. Waarvan de Octopus Eventpool ook fungeert als eventlocatie waar bedrijfsfeesten en presentaties worden georganiseerd.

Om ons Front Office team te ondersteunen zijn wij opzoek naar een:

Assistant Front Office Manager

lobby_CPA_Antwerpen

Verantwoordelijkheden en taken

  • Je zal hoofdzakelijk meewerken als receptionist(e), hierbij zal tot je takenpakket behoren:
  • Registreert arriverende gasten en wijst ze een kamer toe naargelang bestaande procedures.
  • U houdt uw kennis van afdelingsprocedures en standaarden goed bij.
  • U doet check ins, check outs en kamerwisselingsprocedures, en verzekert dat alle data volledig in het hotel systeem word ingevoerd, in overeenstemming met de reservering.
  • U houdt uw kassa bij en zorgt voor een accuraat dagelijks verslag van het geld dat is ontvangen.
  • U beschikt over kennis van standaard reservering procedures waaronder het gebruik van correcte formulieren, het lezen van e-mail, …
  • U respecteert de hoge standaarden van het hotel met name het belang van Priority Club leden en VIP’s, alsmede gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.
  • U ontvangt betalingen van hotel gasten

Daarnaast zal je de Front Office Manager ook ondersteunen in volgende taken:

  • Ondersteunen in het opleiden van nieuwe medewerkers en stagiaires (on the job training)
  • Verantwoordelijk voor de dagdagelijkse leiding van het FO team bij afwezigheid van de Front Office Manager
  • Specifieke projecten volledig zelfstandig uitvoeren, zoals bijvoorbeeld:
    • Identificeren van VIP’s/regular guests
    • Groepen opvolgen (je bent het aanspreekpunt gedurende hun verblijf en zorgt dat alles geregeld is)
    • Project ‘Brand Standards’ IHG opvolgen
  • Feedback van gasten opvolgen en hiervan rapportage opmaken.
  • Elke dag opnieuw streef je naar 100% gasttevredenheid.
  • Algemene administratieve ondersteuning
    • Openstaande facturen nakijken en afstemmen met afdeling accounting
    • Foute betalingen opvolgen
    • Actief werken aan het ontwikkelen van uw directe rapporten
  • Handhaven passende gedragsnormen, kleding, hygiëne, uniformen, uiterlijk en houding van medewerkers van de afdeling

Profiel:

  • Minstens 5 jaar ervaring als receptionist(e) of reeds ervaring in een gelijkaardige functie
  • Je bent een geboren leidinggevende en neemt graag je verantwoordelijkheid
  • Uiterst communicatief
  • Je neemt graag iniatief en denkt oplossingsgericht
  • Je hebt zin voor ondernemen
  • Je werkt zelfstandig
  • Commercieel en hands-on ingesteld
  • Je streeft elke dag naar tevreden klanten
  • Je draagt net zoals onze brand kwaliteit hoog in het vaandel en geeft dit door aan je collega’s
  • De nodige kennis van Opera
  • Uitstekende kennis van Nederlands, Engels en Frans

Aanbod:

  • We bieden jou een voltijds contract aan in een dynamische internationale hotelomgeving.
  • Interessante salaris voorwaarden aangevuld met extralegale voordelen
  • Reiskostenvergoeding conform paritair comité 302
  • Gratis parking tijdens werkdagen
  • Bedrijfsuniform (inclusief dagelijkse reiniging)
  • Interne opleidingen, trainingen en cursussen
  • Na 3 maanden in dienst krijg je personeelskorting op overnachtingen in hotels van Intercontinental Hotel Group (IHG)

Enthousiast geworden?

Stuur je motivatiebrief + CV naar justine.vanneste@cpantwerp.com

Laura’s favourite coffee bars in Antwerp

, ,

 

There are so many coffee bars in Antwerp, it’s hard to figure out which one you should visit. That’s why we asked Laura, our Meeting & Events Coordinator, for a few tips. In her spare time, she loves travelling, going for drinks with her friends and sports. In this blog post, she tells you all about her favourite coffee bars in our city.

 

Continue reading

Vacature Receptionist(e)

Wij zijn op zoek naar een extra receptionist(e).

Functieomschrijving:

Functie: Receptionist(e)

Afdeling: Front Office

Categorie: VI

Rapporteert aan: Front Office Manager

Doelstelling: Samen met een gemotiveerd en professioneel, maar gezellig team bent u als receptionist(e) verantwoordelijk voor een optimale en constante standaard van gastenservice. Onder leiding van de Front Office Manager (of zijn/haar vervanging) bent u verantwoordelijk voor alle activiteiten gerelateerd aan de Front Desk, zoals de receptie, het in- en uitchecken en plaatsen van hotelgasten, het omgaan met valuta en het assisteren bij vragen. Dit gebeurt binnen de grenzen van het gevestigde ‘brand’ InterContinental Hotels Group en van de lokale regelgeving en procedures. U bevordert de gewenste bedrijfscultuur van Pandox.

Receptionist vacature

Hoofdtaken:

  • U registreert arriverende gasten en wijst ze een kamer toe, naargelang bestaande procedures.
  • U houdt uw kennis van afdelingsprocedures en -standaarden goed bij.
  • U doet check-ins, check-outs en kamerwisselingsprocedures, en verzekert dat alle data volledig in het hotelsysteem worden ingevoerd, in overeenstemming met de reservering.
  • U houdt uw kassa bij en zorgt voor een accuraat dagelijks verslag van al het geld dat ontvangen werd.
  • U ontvangt betalingen van hotelgasten en assisteert bij het wisselen van valuta.
  • U blijft up-to-date met alle veranderingen van boekhouding, regelgeving en procedures.
  • U bent verantwoordelijk, en voldoet aan verzoeken van gasten om gebruik te maken van veiligheidskluizen.
  • U heeft kennis van alle speciale promotieprocedures en van programma’s, zoals seasonal packages, frequent-flyer programs, en ook het InterContinental Priority Club programma.
  • U bent bekend met andere InterContinental Hotels en Pandox hotels. Zo kan er voor gasten, die een volgende bestemming op het oog hebben, meteen een verblijf in een ander Pandox Hotel worden geboekt.
  • U voert de audit balansen uit en bereidt het werk voor de Night Auditor voor op een ordentelijke manier.
  • In nachtdiensten controleert u het nachtrapport, bereidt u het ochtendrapport voor en bereidt u alle nodige formulieren voor de arriverende gasten voor.
  • U beschikt over kennis van standaard reserveringprocedures, waaronder het gebruik van correcte formulieren, het lezen van e-mails, messages in het Property Management System en het juist interpreteren van beschikbaarheidsbronnen in het reservatiesysteem.
  • U voelt uzelf persoonlijk verantwoordelijk om te zorgen dat uw werkomgeving altijd in een ordelijke en schone staat verkeert.
  • U respecteert de hoge standaarden van het hotel, met name het belang van Priority Club leden en vips, alsmede gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.

Self-management:

  • U gehoorzaamt het hotelreglement, zoals beschreven in het Werknemers Handboek.
  • U gehoorzaamt de standaarden met betrekking tot uiterlijke verzorging die het bedrijf hanteert, en laat voorbeeldige standaarden van gedrag, uiterlijk en attitude zien, zoals verwacht wordt in een IHG Hotel.
  • U houdt zich aan de tijd- en aanwezigheidsregels.
  • U doet actief mee in trainingen en ontwikkelingsprogramma’s en maximaliseert uw mogelijkheden tot zelfontplooiing.

Klantgerichtheid & Service:

  • U verleent service, in overeenstemming met verwachtingen en bedrijfsstandaarden.
  • U bent attent naar de gasten toe.
  • U bent accuraat en precies in het vervullen van gastverzoeken.
  • U anticipeert op de behoeften van uw gasten.
  • U gebruikt uw kennis om de gastvrijheidsbeleving te beïnvloeden.
  • U heeft een ‘service’ attitude.
  • U waardeert de dynamische natuur van de hotelindustrie en laat dit ook merken.
  • U groet gasten ten alle tijden op een vriendelijke en behulpzame wijze, en doet uw best om de naam van een gast te leren en te gebruiken bij iedere gelegenheid.
  • U doet al het mogelijke om te verzekeren dat de gasten het hotel verlaten met een positieve impressie van de service.
  • U luistert aandachtig naar klachten, verzoeken en vragen. U verwijst problemen door naar de FO Manager, indien u zelf niet de mogelijkheid heeft om een oplossing te vinden.

Gezondheid, veiligheid en bewaking:

  • U laat zien dat u over kennis en bewustzijn beschikt van alle reglementen en procedures gerelateerd aan gezondheid, hygiëne en brandveiligheid.
  • U maakt uzelf vertrouwd met nood- en evacuatiemaatregelen.
  • U verzekert dat alle veiligheidsincidenten en ongelukken altijd op tijd worden gemeld en onder de aandacht van de Manager on Duty worden gebracht.

Algemeen:

  • U voldoet aan de gedragscode van het bedrijf.
  • U bent bekend met de bedrijfswaarden en laat het gewenste gedrag zien.
  • U volbrengt taken zoals opgedragen door de FO Manager in navolging van de bedrijfsdoelstellingen.

Heeft u interesse om onze nieuwe receptionist te worden, of heeft u nog vragen? Contacteer Justine Vanneste – HR Manager via justine.vanneste@cpantwerp.com

Recent Posts